Zgodnie z aktualną uchwałą z dnia 15 czerwca 2019 r. Zebrania Delegatów LZLR-P wysokość składki członkowskiej wynosi 11 groszy miesięcznie od jednego zadeklarowanego pacjenta do lekarza poz.
Składki należy wpłacać na konto:
Credit Agricole
25 1940 1076 3032 5120 0000 0000
Jednocześnie każdy Członek Związku opłaca składkę w wysokości 100 zł miesięcznie na Federację Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia "Porozumienie Zielonogórskie".
Składki na PZ należy wpłacać na konto:
Credit Agricole
29 1940 1076 3032 5120 0089 0000
UWAGA! Składki można wliczyć w koszty!
Do kosztów uzyskania przychodów zaliczana jest również składka na rzecz związku pracodawców utworzonego na podstawie ustawy z dnia 23 maj 1991 r. o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235 ze zm.). Podstawę prawną zaliczenia tej składki do kosztów stanowi art. 6 ust. 2 wspomnianej ustawy, z tym że § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 marca 2002 r. (Dz. U. Nr 34, poz. 310) - składka ta odliczana jest od przychodu przy ustaleniu dochodu tylko do wysokości 0,15 % kwoty wynagrodzeń wypłaconych w roku poprzednim, stanowiącym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne.
Nie masz uprawnień żeby zobaczyć tę stronę.
Jeżeli należysz do LZLR-P - zaloguj się.
Zgodnie z uchwałą nr 1/2009 Nadzwyczajnego Zebrania Delegatów, Lubelski Związek Lekarzy Rodzinnych - Pracodawców powołał Fundusz Specjalny.
Składka wynosi przez pierwsze 3 lata przynależności do Związku 25 gr/rok od każdego pacjenta zadeklarowanego do lekarza poz u członka LZLR-P a od 2012 r. składka wynosi 1gr/rok od każdego pacjenta. Nowi członkowie muszą najpierw przez 3 lata wpłacać po 25 gr/rok.
Składki naliczane są od 2009 r. i płatne do ostatniego dnia lutego za dany rok na konto
Credit Agricole:
24 1940 1076 3032 5120 0002 0000
Regulamin Funduszu Specjalnego
1. Celem Funduszu Specjalnego (dalej FS) jest stworzenie bazy finansowej niezbędnej do udzielenia pomocy członkom Związku.
2. Środki zgromadzone w FS mogą być przeznaczone w szczególności na zapomogi zwrotne bądź bezzwrotne i poręczenia bądź gwarancje.
3. Środki zgromadzone w FS są środkami wydzielonymi do realizacji wyżej wymienionego celu i nie mogą być używane na finansowanie innej działalności Związku.
4. FS będzie tworzony w szczególności:
· ze składek członków wpłacanych do końca lutego danego roku w wysokości 25 gr. od każdego zadeklarowanego pacjenta wg stanu na 1 stycznia danego roku z tym, że pierwsza składka za rok 2009 r. będzie płatna do 10 stycznia 2010r. wg stanu zadeklarowanych pacjentów na 1 grudnia 2009 r.; zmiany wysokości składki może dokonać Zebranie Ogólne Członków;
· z darowizn celowych;
· z procentów i odsetek od środków zgromadzonych w FS.
5. Środki FS będą gromadzone na wydzielonym koncie i podlegają szczególnej kontroli Komisji Rewizyjnej.
6. Na każdym zwyczajnym Zebraniu Ogólnym Członków Zarząd Związku składa oddzielne sprawozdanie o sposobie wykorzystania środków FS oraz o stanie konta.
7. Środki zgromadzone na koncie FS mogą być umieszczane na lokatach bądź obligacjach skarbu państwa. Decyzję w tej sprawie podejmuje Zarząd Związku w formie uchwały.
8. Uruchomienie środków FS w celu udzielenia pomocy członkowi Związku wymaga uchwały Zarządu Związku. Uchwała określi formę udzielenia pomocy oraz jej wysokość.
9. Każda forma udzielenia pomocy w chwili jej udzielenia jest pomocą zwrotną. Zarząd w uchwale określi sposób zwrotu udzielonej pomocy. Może również wskazać okres zawieszenia zwrotu pomocy.
10. Członek Związku, któremu udzielono pomocy, może złożyć wniosek o zwolnienie go z obowiązku zwrotu całości bądź części otrzymanej pomocy wraz z uzasadnieniem. Zarząd Związku przedstawi sprawę wraz ze swoim stanowiskiem, na najbliższym Zebraniu Ogólnym Członków Związku, które podejmie stosowną decyzję.
11. W wypadku gdy decyzja Ogólnego Zebrania Członków Związku w sprawie całkowitego bądź częściowego zwolnienia członka z obowiązku zwrotu otrzymanej pomocy nie uwzględni wniosku członka Związku, przysługuje mu prawo do złożenia prośby o ponowne rozpatrzenie sprawy przez następne Zebranie Ogólne. Druga decyzja w sprawie jest ostateczna.
12. Zarząd może wymagać zobowiązania się członka związku do dochodzenia utraconych środków z powodu działań innych podmiotów, administracji państwowej lub samorządowej, instytucji publicznych i urzędów, płatnika oraz mediów i gdy ta utrata była bezpośrednią przyczyną wnioskowania udzielenia pomocy przed udzieleniem pomocy.
13. W wypadku odzyskania utraconych środków, o których mowa w punkcie poprzednim, wraz z odsetkami, odsetki te zostaną przekazane na FS w takiej części w jakiej udzielona pomoc pokryła zobowiązania członka Związku.
14. Uchwała Zarządu Związku o udzieleniu pomocy z FS zostaje podjęta na wniosek członka Związku po przeprowadzeniu poniższej procedury. Wniosek o udzielenie pomocy ze środków FS członek Związku składa na piśmie do Zarządu Związku. Do wniosku należy dołączyć:
· opis sprawy;
· dokumenty związane ze sprawą;
· pełnomocnictwo dla Zarządu;
· zakres oczekiwanej pomocy;
· oświadczenie o uznaniu długu wobec Związku do wysokości otrzymanej pomocy;
· deklarację o wpłacie uzyskanych odsetek w sytuacji, o której mowa w punkcie 12 i 13 Regulaminu;
· zgoda na opublikowanie danych członka związku otrzymującego pomoc na stronie internetowej związku;
15. Wniosek zostaje niezwłocznie przekazany prawnikowi Związku, który sporządza opinię o zgodności wniosku z regulaminem FS i przekazuje ją Zarządowi Związku w terminie do siedmiu dni od otrzymania wniosku. Opinia prawnika nie jest wiążąca dla Zarządu Związku.
16. Uchwała Zarządu zostaje podjęta niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu siedmiu dni od dnia otrzymania opinii prawnika Związku.
17. Uchwała Zarządu o udzieleniu pomocy ze środków FS winna zawierać co najmniej:
- określenie sposobu pomocy;
- określenie wysokości środków przeznaczonych na pomoc;
- określenie sposobu i terminu zwrotu udzielonej pomocy.
18. Uchwała Zarządu o odmowie udzielenia pomocy ze środków FS winna zawierać uzasadnienie. Od uchwały o odmowie pomocy członek Związku może odwołać się do najbliższego Zebrania Ogólnego Członków.
19. Uchwały w sprawie pomocy udzielanej z FS są publikowane na internetowej stronie Związku.
20. W wypadku podjęcia przez uprawniony organ decyzji o rozwiązaniu funduszu, środki w nim zgromadzone nie mogą być przeznaczone do podziału między członków Związku, ani nie mogą być im zwracane. Środki te będą przeznaczone na działalność statutową Związku.
21. W kwestiach nieunormowanych regulaminem decyzje podejmuje Zarząd.
22. Do kwestii płatności składek na FS wprost stosuje się postanowienia Statutu LZLR-P dotyczące płatności składek członkowskich.
Nie masz uprawnień żeby zobaczyć tę stronę.
Jeżeli należysz do LZLR-P - zaloguj się.
Nie masz uprawnień żeby zobaczyć tę stronę.
Jeżeli należysz do LZLR-P - zaloguj się.
Lubelski Związek Lekarzy Rodzinnych - Pracodawców
ul. Zbigniewa Herberta 14
20-468 Lublin